Вие сте тук
Начало > EXCLUSIVE > ИДЕ КРАЯТ НА „БИГ БРАДЪР“, ФОРМАТЪТ ТОТАЛНО СЕ СРИНА

ИДЕ КРАЯТ НА „БИГ БРАДЪР“, ФОРМАТЪТ ТОТАЛНО СЕ СРИНА

вип-брадър-vip-brother

Бавно, но славно риалити форматът „Биг Брадър“ върви към своя заник и към съдбата на събрата си във Великобритания. В средата на септември британският Канал 5 обяви, че спира играта, която в най-добрите си времена събира 9.5 млн. зрители пред екраните, а последният сезон е гледан само от 1.1 млн. души. Същото се случва и с родния вариант на интригантското предаване, налагано като социален експеримент, който събира под един покрив представителната извадка на българското общество, а във ВИП-варианта му – каймака на т.нар. хайлайф, който би следвало да бъде модел за подражание.

Звездните съквартиранти в нашенското издание на Големия брат, с малки изключение, по никакъв начин не могат да бъдат пример за подражание. А престоят им в Къщата отдавна е комерсиализиран и подчинен на една-единствена цел – бързо и лесно забогатяване, та дори и с цената на откровени клоуниада и унижение. Или погледнато от друг ъгъл: какъв модел за подражение би могла да бъде т.нар. представителна ВИП-извадка, която продава честта и достойнството си?!

Обаче! Бутафорията и пошлотията, които заливат ефира на Нова телевизия всяка есен години наред, вече не продава, сочат актуалните цифри на пийпълметричните системи, които изчисляват рейтингите на предаванията в родния тв ефир, пише Пик.

Въпреки, че в сезона „Мост Уонтед 2018“ в Къщата бяха заключени най-актуалната светска двойка Златка Райкова и Благой Георгиев, една от примите на „Пайнер“ – Емануела, актьора Станимир Гъмов, вечно актуалната силиконка Джулиана Гани, а Азис бе калесан за ководещ на Алекс Сърчаджиева, зрителите са крайно отегчени от формата. И дори годежите, секс триъгълниците и бременностите на Русата Златка не са в състояние да възвърнат завидните рейтингови позиции, с които Големия брат се гордееше допреди няколко сезона.

В епизодите от миналата седмицата шер-ът на предаването е паднал под 10 пункта. Понятието „шер“ показва процента на телевизорите в страната, включени на Нова тв. Стойностите са рекордно ниски, коментират в тв средите, като никой не е очаквал подобни резултати.

Заради непокриването на предварително планираните рейтингови цели, се очаква Нова телевизия да наложи зверски неустоики на продуцентите на Големия брат. На какъв принцип се случва това?

Шер-резултатите са особено важни за рекламодателите, подписали договори медията да излъчва продуктите им в риалити формата. Пример: ако при подписването на споразумението им е обещано, че минимум 30-35 % от населението на България ще гледа рекламите им в паузите на „Биг Брадър“, а в последствие, при получаването на отчетите стойностите са под обещаните, телевизията от своя страна трябва да обезщети рекламодателите с бонус рекламни спотове. Когато телевизията се „набута“ и излъчва безплатни реклами, тя трябва по някакъв начин да компенсира загубите си.

Вариантите са два. Тъй като рейтингите са с много високи отклонения, да наложи неустойки в размер на стотици хиляди левове на продуцентите на „Биг Брадър“. А при втория – загубите си медията в качеството й на продуцент да приспадне от бъдещи продукции, възлагани на изпълнителния продуцент (в случая „Олд Скуул“ – б.р.). Следващото риалити, което компанията на Нико Тупарев започва след края на Брадъра е „Хелс Китчен“. По всяка вероятност то ще бъде направено с доста по-нисък бюджет, отколкото първия му сезон.

Top
>