Един от най-слабите сезони в историята на „Биг Брадър“ върви в момента в ефира на Нова телевизия! Липсата на звезди в истинския смисъл на думата и налагането на измислени ВИП-ове със съмнителна репутация (с малки изключения) е отблъснало жестоко аудиторията на интригантския формат, сочат последните данни на пийпълметричните системи, които изчисляват рейтингите на предаванията в родния тв ефир.
Тъжните резултати сериозно са притеснили мозъците във „ВИП Брадър“, още повече, че сезонът тази есен до последно бе под сериозна въпросителна. Все пак Нова тв им отпусна нов огромен кредит на доверие, който обаче засега не се оправдава.
Според последните данни, рейтингът на епизодите на „ВИП Брадър“ гравитира около 10 процента и не повече от 25-26% шер. На разбираем език това означава, че едва 10% от зрителската аудитория (или 725 000 души, тъй като 1 % от рейтинга засяга 72 500 зрители) са загубили времето си със селските изпълнения в Къщата. Понятието „шер“ пък показва процента на включените на Нова телевизори в страната. Цифрите са трагично ниски, тъй като в най-добрите времена на „ВИП Брадър“ шерът е достигал цели 40 %.
Твърди се, че най-рейтинговият сезон в историята на риалити формата у нас е този от есента на 2015 г. Тогава наистина Къщата гъмжеше от звезди, като започнем от дует „Ритон“, Преслава, Кристина Димитрова, актьорите Станимир Гъмов и Ернестина Шинова…
Продуцентите на Големия брат са си вкарали невероятен автогол, затваряйки в Къщата персони, които са далеч от същината на понятието VIP (от англ. – Very Important Person или много важен човек). Такива без грам съмнение са най-голямата издънка сред плейметките Нора Недкова и надутият като пуяк гримьор Валентин Кулагин. Планът, че скандалите помежду им ще изстрелят рейтингите до космически висини, не е сработил и всъщност е направил огромна услуга на конкурентното риалити, което тече на гърба на „ВИП Брадър“ по Би Ти Ви – „Фермата“.
Към момента предаването на Иван и Андрей задържа вниманието на средно по 15% от зрителите или около 1 087 000 души на епизод, а стойностите на шера са с около 4-5 пункта по-високи от тези на „Брадъра“.
Слабият каст на настоящия сезон бе кратко, точно и ясно описан от популярния режисьор Андрей Слабаков. „ВИП Брадър“ спокойно могат да отворят психиатрия и да правят симпозиуми, прожектирайки това, което гледаме. Шоуто се превърна в медицинско предаване, то вече не е „ВИП Брадър“. Новият формат се нарича „Добре дошли в света на психиатрията“, коментира той пред „Ретро“.
Заради ниския рейтинг в момента се обсъждала идеята ВИП-сезонът, който обикновено продължава два месеца, да приключи по-рано от предвиденото за сметка на „Ол старс“.