Вие сте тук
Начало > Новини > Интервю > ЕДИС ПАЛА: БЪЛГАРИТЕ ЗАПОЧНАХА ДА РАЗБИРАТ ОТ МОДА

ЕДИС ПАЛА: БЪЛГАРИТЕ ЗАПОЧНАХА ДА РАЗБИРАТ ОТ МОДА

20-годишният дизайнер Едис Пала рязко вдигна летвата на модния бизнес у нас. Преди дни талантливият българин с албански произход представи продължението на дебютната си колекция „Игра на лудост“ на изискано модно ревю в Слънчев бряг, а в момента работи по втората си колекция, която ще бъде представена през октомври. Получавал е много награди, сред които „Сексимвол на годината“, а медиите го нарекоха българският Филип Плейн.

-Едис, започнаха ли българите да се интересуват от тази нестандартна мода, която представяш и налагаш на пазара?

-Да, за моя огромна радост вече имам доста клиенти, които канят и свои приятели. За прохождащ бранд като моя, това значи много.

-Защо избра да се насочиш към толкова провокативен стил?

-Дизайнерите сме хората на бъдещето, трябва да показваме неща, които хората на първо виждане да не могат да разберат напълно, да бъдем конкурентноспособни. Винаги съм казвал, че искам марката ми да стане световна, затова гоня западния модел. Днес всеки иска нещо различно, с което като излезе на улицата, да бъде забелязан.

-Имаш ли интерес и от чужбина?

-Да, дрехите вече се предлагат в един от бутиците в Косово, водим разговори с доста мултибрандови магазини по света, с които да работим. С новата колекция ще направим първото си изложение и на световната сцена, на едно от най-големите модни събития в Париж.

-Срещаш ли вече подкрепа като млад дизайнер?

-Радвам се, че имам достатъчно клиенти, които оказват подкрепата си, доверяват ми се и залагат на моите дрехи, останалото не ме интересува.

-За какви хора правиш дрехи?

-Предимно за младежи, за тези, които не се притесняват да покажат  нестандартността си, че имат стил и не се притесняват да го показвам, не работят за чуждото мнение.

-Според теб успяха ли българите да избягат от онова различно, върху което се лепят етикети?

-Да, вече смело мога да кажа, че българинът започна да разбира от мода, социалните мрежи помагат много. Вече се доверяват на световни марки, искат да бъдат по-смели, по-екстравагантни, което е страхотно за такива хора като мен.

-С кои популярни българи работиш?

-Работя с различни хора. Сега ще издам една тайна, Джордан в новия си клип ще бъде облечен изцяло с мои дрехи.

-Доскоро отказваше на фолк изпълнители. Какво се промени?

 -Аз отказвам да работя с всеки. Знаеш, че когато човек се развива, прави различни неща. Винаги популярните личности го нападат и искат да са първите, които са се докоснали до направеното. Аз продължавам на много известни, които не харесвам, да не им давам дрехи. Избирам хора, които уважават труда и творчеството ми. Това все пак е един бизнес, който трябва да върви. Тепърва ще обличам доста популярни личности, но не искам да споделям кои са на този етап.

-Коя поръчка те е изненадала най-много?

-Целият екип беше шокиран от едно 7-годишно дете, което беше в магазина, за да избере дрехи за сватба. Това дете беше толкова запознато с модата, нахакано и отворено, че сам си съчета дрехите. Поиска мрежеста блуза, която да бъде цялата с въжета. Не мога да скрия, че в момента най-продавани са дрехите, които никога не съм мислил, че ще вървят на българския пазар. По ирония на съдбата най-екстравагантните неща се търсят.

Наистина ли модата диктува дрехите да бъдат от въжета и вериги?

-Да, в момента доста световни дизайнери залагат на бродерии, на въжета. Това е по-скоро, за да се покажа индивидуалността като дизайнер.

-Предвид геополитическите събития някои дизайнери започнаха да правят различни видове бурки. Замислял ли си се и ти да започнеш да правиш?

-Засега не съм правил, но нищо не се знае. Но бурки за мъже няма да е много актуално, но пък ми даде идея, която може да реализирам занапред.

-Как се реши да се занимаваш с мода?

-Винаги е било моя мечта, чаках момента, за да мога да започна да работя. Аз съм много амбициозен и дори се шегувам, че съм един питбул, който като хване нещо, не го пуска лесно. Усетих момента и го направих.


-Не си ли твърде млад? На тази все още крехка възраст вече си наричан българският Филип Плейн.

-Доста хора ме нападат, защото съм  млад, а съм се захванал с мода. Това е творчество, за което възрастта няма значение. Вече дадох пример с 7-годишното дете. Няма значение дали си учил нещо, важното е да го можеш. За щастие като ходя по събития виждам колко хора ме подкрепят и ми се възхищават.

-Някои веднага ще питат как на тези години си намерил капитал, за да започнеш.

-Това е нещо, което интересува много хората. Винаги съм казвал, че работя. Това не е единственото място, от което изкарвам пари. Много млади хора пилеят пари по заведения, а аз моите ги пилея в марката.

-Кога е бил най-трудният ти момент?

-Всъщност сега е най-трудният момент, защото брандът ме промени супер много. Вече не съм това младо момче, което ми се иска да бъда – да ходя по заведения, да се забавлявам. По-скоро имам чувството, че живея живота на 30-годишен човек, който е съсредоточен в целите си, работи, за да ги постигне. Знам, че ще преодолея този момент.

-Доскоро с партита и купони беше свързван в медиите. Липсват ли ти?

-Да, не мога да отрека, че понякога ми липсва безпроблемието – да не мислиш, че трябва да правиш колекция, че имаш клиенти, за които трябва да работиш, а да си вземеш компания и да отидете на заведение. Друго, което ме натовари е фактът, че за този кракът период от време, марката се разви плашещо бързо. Виждам как журналистите отделят голямо внимание на мен. Целта ми е не да съм известен, а да правя, това което ми харесва – да обличам хората.

*Никоя част от интервюто не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на източника с хиперлинк. Използвани са снимки на Хайлайф и личен архив.

Top
>