Фейсбук създава звезди и съсипва кариери, ако някоя забравена снимка с „шеговит“ нацистки поздрав или друго заплува в сините и вечно бурни онлайн води.
Всеки лайк е от значение, затова „168 часа“ направи задълбочен анализ и подреди в топ 50 и топ 15 най-харесваните и най-влиятелните българи във фейсбук.
В класацията се оформят няколко групи, които вземат превес, и начело е тази на фитнес експертите, следвана от спортистите, музикантите и политиците. Не бива да се забравя, че освен всичко останало най-големият дял на потребители във фейсбук – близо 80%, се пада на хора на възраст от 13 до 35-40 години, които стоят зад лайковете.
Лазар Ангелов има над 14 милиона фенове във фейсбук и категорично е №1 сред българите в социалната мрежа. Печелившата формула за него е, че разполага с всичко необходимо за този вид успех, защото е модел и фитнес инструктор. Тоест има отлична визия и предлага на почитателите си нещо полезно за тях – съвети за отлична форма.
На второ място след него се нарежда футболната ни звезда Димитър Бербатов.
Най-успешният ни тенисист пък Григор Димитров пада по точки на синия корт от Янита Янчева, която се отличава с привлекателен външен вид, има временна тв изява с участието си в „Сървайвър“ и набира популярност най-вече покрай бившата си вече връзка с Лазар Ангелов.
Последното може би обяснява третата позиция за нея сред 50-те. С добрата си форма и стотиците последователи понастоящем Янчева е модел и рекламно лице на десетки марки.
В същото време във фейсбук Григор навярно изостава не само след нея, но и след фолкзвездата Преслава, защото освен всичко в социалните мрежи жените по принцип са по-харесвани.
В класирането представителите на най-критикувания музикален жанр като Емануела, Фики, Галин и други са повече от достатъчно, за да покажат, че чалгата все още има купища верни фенове, които се интересуват от битието им онлайн. Васил Боянов-Азис фигурира под №12 с официалната си страница, макар да има още над 90 хил. последователи и в личния си акаунт.
Наталия Кобилкина за една бройка изпадна от челната десетка, като тя е пример за това как успешно може да се стимулира личният бизнес през социалната мрежа. Сексоложката редовно споделя кратки видеа, свързани с нейните лекции и практики, и използва фейсбук като канал за продажби.
Класирането на най-влиятелните българи пък засяга личности, които активно споделят мнение по актуалните теми от деня – критикуват, подкрепят или пародират различни общественозначими събития.